فرمانده مرزبانی کرمانشاه خبر داد؛

ثبت ورود بالغ بر ۴۰۰ هزار زائر طی اربعین امسال از مرز خسروی 

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: امسال آمار ورود زائران به مرز خسروی ۴۰۰ هزار نفر بوده است. 
کد خبر: ۱۱۸۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸ 08 September 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، کیاست سپهری در جلسه ستاد اربعین استان که در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امسال کمترین اصطکاک را با زائران داشتیم و به راحتی و بدون مشکل تردد زائران از نقطه صفر مرزی انجام شد. 
 
وی افزود: در سال گذشته نیز ۵۱۵ هزار نفر از نقطه صفر مرزی خروج داشتند، ورودی زوار امسال ۴۰۰ هزار نفر و خروجی ۴۰۵ هزار نفر بوده است. 
 
فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه تصریح کرد: گفتگو با مواکب عراقی خوب پیش رفت برای جابجایی زائران باید منطقه‌ای را مشخص می‌کردیم که بهترین نقطه باسکول گمرک بود که تردد خودروهای ترانزیتی را در خسروی نداشته باشیم و زائران برای رسیدن به پارکینگ سردرگم نشوند.
 
سپهری عنوان کرد: پایانه‌های مسافربری حتماً باید در دستور کار قرار بگیرد و کار آنها دنبال شود، موارد امنیتی به طور کامل در دستور کار قرار گرفته است‌.
 
وی ادامه داد: در درب خروجی دستگاه ایکس ری چمدانی نیاز هست که هم کرامت زائران و هم رفت و آمد زائران حفظ 
 شود لذا باید در دستور کار قرار بگیرد و حدود قیمتی ۱۰ میلیارد ریال است. 
 
وی بیان کرد: در بحث فاضلاب خسروی طرف عراقی و نیروهای خودمان خواستند به صورت مشترک این مشکل حل شود. 
 
سپهری اضافه کرد: در بحث آب و برق منذریه عراق خواسته که جلسه‌ای تشکیل داده شود و ما هم آمادگی لازم را برای تشکیل جلسه داریم.
 
وی در ادامه یادآور شد: ساماندهی دستفروشان در دستور کار قرار بگیرد و در یک چهارچوب درست تعریف شده قرار بگیرد و نظم و انضباط را ایجاد کنیم.
 
فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه ادامه داد: مواکب باید جانمایی شود و جای ثابتی برای آنها در نظر گرفته شود و زیرساخت‌ها برای  مواکب تعریف شود، زیرا کارکنان مواکب نیاز به استراحت و استحمام دارند و مواکب باید مردمی شود و ظرفیت مردم را مدیریت کنیم.
 
وی همچنین ادامه داد: کمیته امداد بیش از حد صندوق در مسیر قرار داده است، که باید ساماندهی شود، در خصوص بطری‌های آب مردم درخواست داشتند که نام امام حسین (ع) از روی بطری‌ها حذف شود زیرا بطری‌ها زیر دست و پا قرار می‌گیرد.
 
سپهری تشریح کرد: مواکب عراقی درخواست زیارت امام رضا (ع) را داشتند و نیز موکبداران عراقی نیازمند یخ بودند و به مخزن آب نیاز داشتند. 
 
وی ادامه داد: باید از فعالان اربعین منذریه عراق تقدیر شود حتی اگر در حد یک لوح تقدیر ساده باشد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید مجموعه وزارت دفاع را به عنوان الگو دنبال کنیم و کار آنها را رها نکنیم و برای سال آینده آماده باشیم و کارهای زیربنایی را انجام دهیم تا مرز خسروی به عنوان مرز نخست کشور در تردد زائران شناخته شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار